Mistä LinkedIn uutiskirjeissä on kyse?
LinkedIn uutiskirjeet ovat nostamassa suosiotaan. Mistä uutiskirjeissä on kyse? Kokosimme tähän tekstiin kaiken tarpeellisen LinkedIn-uutiskirjeen aloittamista varten. Alta löydät tarkat ohjeet sekä vinkkejä laadukkaan uutiskirjeen luomiseen.
LinkedIn-uutiskirjeen avulla pääset jakamaan artikkeleita säännöllisesti kiinnostavista aiheista ja voit jakaa tietoa lukijoillesi. Kuka tahansa voi löytää, lukea ja jakaa LinkedIn-uutiskirjeesi. Uutiskirjeominaisuutta voisi kuvata LinkedInissä olevaksi blogialustaksi. LinkedIn-käyttäjät voivat tilata uutiskirjeen, jolloin he saavat ilmoituksia joka kerta, kun julkaiset jotain uutta. Jokaisen uutiskirjeartikkelin julkaisemisen jälkeen tilaajillesi lähetetään ilmoituksia niin sovelluksessa kuin sähköpostitse. Saat reaaliaikaista analytiikkaa artikkeleiden menestymisesta sekä tietysti kommentteja lukijoiltasi.
LinkedInin omien sanojen mukaan parhaat uutiskirjeet käsittelevät tiettyä aihetta johdonmukaisesti ja aktiivisesti. Voidaan siis olettaa, että LinkedInin algortimi arvostaa uutiskirjeissä aiheen suhteen johdonmukaisuutta ja aktiivista julkaisutahtia.
Miten luon uutiskirjeen?
Voit luoda uutiskirjeen omalla profiilillasi tai esimerkiksi yrityksen sivun alla.
Uutiskirjeen luominen LinkedInissä:
- Napsauta etusivun yläreunassa kohtaa “Kirjoita artikkeli”. Tämä vie sinut julkaisutyökaluun.
- Valitse sitten “Luo uutiskirje”.
- Lisää uutiskirjeen otsikko, kuvaus, logo ja paina “Valmis”.
LinkedIn kehottaa välttää emojien lisäämistä uutiskirjeen otsikkoon.
- Kun olet luonut uutiskirjeen, näet uutiskirjeen otsikon sivun oikeassa yläkulmassa. Jos et näe uutiskirjeen otsikkoa, valitse menu-valikko ja valitse listalta uutiskirje, jota haluat muokata.
- Voit nyt kirjoittaa artikkeleita uutiskirjeeseesi.
- Kun artikkeli on valmis julkaistavaksi, napsauta näytön yläreunassa “Julkaise”. Näyttöön tulee ikkuna, johon voit lisätä kuvaustekstin. Tässä voit kommentoida artikkelin sisältöä, avata keskustelun lukijoiden kanssa sekä tägätä käyttäjiä tai lisätä hashtageja.
- Klikkaa sitten “Lähetä” ja uutiskirjeesi lähtee jakeluun
Kun julkaiset ensimmäisen artikkelisi, uutiskirjeellesi luodaan automaattisesti sivu, joka toimii yleiskatsauksena uutiskirjeestäsi. Sivu sisältää myös luettelon uutiskirjeen artikkeleista blogin tapaan. Voit käyttää uutiskirjesivuasi mainospaikkana uutiskirjeellesi ja voit jakaa sivua eteenpäin muille alustoille mainostaaksesi artikkeleita. Lukijan ei tarvitse olla kirjautuneena sisään nähdäkseen sivun. Jos lukija haluaa tilata uutiskirjeen, on hänen luotava tili LinkedIniin.
Huom! Voit luoda ja ylläpitää vain yhtä uutiskirjettä(uutiskirjesivustoa) kerrallaan.
Vinkit laadukkaaseen uutiskirjeeseen
Tässä on joitain parhaita käytäntöjä, joiden avulla voit luoda kiinnostavan uutiskirjeen ja voit tavoittaa laajemman yleisön.
- Valitse uutiskirjeellesi nimi, joka kuvaa selkeästi uutiskirjeesi teemaa/aihetta
- Lataa uutiskirjeellesi logo, jotta uutiskirje täsmää brändiisi (kuvan koko 300 x 300 pikseliä)
- Lataa oma kansikuva jokaiselle uutiskirjeesi artikkelille (kuvan koko 1280 x 720 pikseliä)
- Valitse jokaiselle uutiskirjeartikkelille selkeä otsikko, joka kertoo, mistä artikkelissasi on kyse
Uutiskirjeen mainostaminen on tietysti tärkeää! LinkedIn on tehnyt uutiskirjesivun jakamisen muilla alustoille helpoksi, joten tätä kannattaa hyödyntää.
Kun jaat uutiskirjettä eteenpäin,
- Muista kommentoida artikkeliasi omin sanoin tai avaa keskustelu aiheeseen liittyen
- Lisää aina muistutus uutiskirjeen tilaamisesta!