Näin luot menestyvän yritysblogin! 5 vinkkiä

Sisällysluettelo

Brändi, Markkinointi, Sosiaalinen media, Verkkosivut

Yritysblogin kirjoittaminen kannattaa! Blogien kirjoittamisella saat verkkosivuillesi paremman näkyvyyden ja kasvatat ammattilaisimagoasi. Blogikirjoituksilla luot arvokasta sisältöä niin olemassa oleville asiakkaille kuin potentiaalisille tuleville asiakkaille. Blogin avulla voidaan kasvattaa kohderyhmän kiinnostusta sekä lisätä tunnettuutta alalla. 

Aktiivisella blogilla on mahdollista

  • Lisätä liikennettä nettisivuille
  • Lisätä brändin tunnettuutta
  • Kasvattaa ammatillista luottamusta
  • Kasvattaa myyntiä

Seuraavana on listattuna meidän viisi parasta vinkkiä menestyvän yritysblogin luomiseen.

1. Mieti, mistä yleisösi on kiinnostunut ja luo sisältö sen perusteella 

Blogisisällön tulee olla arvokasta kohderyhmällesi. Tutustu siis yleisöösi ja selvitä, mikä on heille arvokasta eli mistä he voisivat hyötyä. Listaa aiheita, joista kohderyhmä on kiinnostunut. Mitä kysytään usein tai mitkä ovat aiheita, joista käydään paljon keskustelua. Luo blogipostauksia perustuen aikaisemmin saamiisi kysymyksiin eli asiakkaiden haasteisiin ja ongelmiin. Voit haastatella myös tiimiäsi ja kerätä listaa aiheista. 

2. Luo brändin mukainen blogi sisällön ja ulkoasun osalta

Muista kirjoittaa kaikki sisältö yrityksen brändin tai oman henkilöbrändin mukaisesti. Pidä mielessä brändin äänensävy, kun luot sisältöjä. Näin vahvistat brändin persoonaa myös blogin kautta. Säilytä äänensävy johdonmukaisena tekstistä toiseen. 

Myös ulkoasu on tärkeä osa lukijakokemusta. Lisää blogiin aiheeseen sopivia kuvia ja ryhmittele teksti siististi.

3. Tee blogista helposti löydettävä 

Yritysblogia ei yleensä kannata rakentaa erilliselle blogialustalle, vaan suoraan nettisivujen yhteyteen. Näin blogi on helposti löydettävissä. Hyödyt ovat näin parhaat, sillä haun kautta blogin löytänyt on nyt jo nettisivuillanne tai toisaalta asiakas, joka on muuten käymässä nettisivuilla saattaa käväistä myös blogin puolella.

4. Muista Google-haut ideoidessasi sisältöä

Neljäs vinkki on aikalailla sama kuin ensimmäinen, mutta hieman eri näkökulmasta. 

Kun kirjoitat blogijulkaisuja esimerkiksi asiakkaiden kysymiin kysymyksiin liittyen, muista luoda sisältö sellaisilla hakusanoilla, joita kohdeyleisö hakee Googlesta. Otsikon tulisi olla siinä muodossa kuin asiakas voisi etsiä aihetta hakukoneesta. Muista myös lisätä tekstiin sellaisia väliotsikoita ja sanoja, joita asiakkaat saattavat etsiä. Kokonaisvaltainen hakukoneoptimointi on tietysti eri asia ja joka vaatii ammattilaisen otteet, mutta jo pelkästään otsikon muokkaaminen haettuun muotoon on iso ja muistamisen arvoinen askel eteenpäin. 

5. Mainosta blogiasi aktiivisesti

Sisältöjen mainostaminen on tärkeää. Kun olet käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa sisällön luomiseen, on aika markkinoida tekstiä, jotta se saadaan esiin maailmalle! Mainosta uusimpia sisältöjä kaikilla kanavilla. 

Seuraavat ovat yleisesti parhaat tavat mainostaa blogisisältöä,

  1. Jaa tieto uusimasta blogijulkaisusta Instagramissa ja LinkedInissä 
  2. Mainosta uusinta blogia nettisivujen etusivulla
  3. Mainosta blogijulkaisua mahdollisella sähköpostilistalla

Toivottavasti näistä vinkeistä oli apua ja pääset kasvattamaan yritysblogia entisestään!

Kirjoittaja

Arvostele artikkeli

0 / 5

Jätä meille rehellinen arviosi artikkelista, niin osaamme tuottaa jatkossa entistäkin parempaa sisältöä. Kiitos!