3 tapaa kasvattaa myyntiä Instagramissa ja TikTokissa!

Sisällysluettelo

Sosiaalinen media, Brändi, Markkinointi

Ostopäätösten tekeminen somealustoilla lisääntyy päivä päivältä. Instagram sekä TikTok toimivat kuluttajille niin hakukoneena kuin inspiroitumisen lähteenä. Tämän takia sosiaalisen median avulla onkin mahdollista kasvattaa myyntiä hurjaan tahtiin. Tämä onnistuu kuitenkin vain ja ainoastaan, jos sisältö ja profiili herättävät kiinnostusta. Miten kiinnostus sitten herätetään? Millainen profiili ja sisältö saa kuluttajan ostamaan?

1. Profiili kuntoon

Ajattele someprofiiliasi digitaalisena näyteikkunana. On tärkeää, että sisältö on inspiroivaa, silmää miellyttävää, sekä tarjoaa tärkeät yksityiskohdat katsojalle heti sivulla saavuttua: Mitä myydään ja missä? Riippuen brändisi kilpailuvalteista heti seuraavaksi tulisi tulla esiin yksityiskohdat, kuten tyyli, arvot ja hinnoittelu.

Profiilista tulisi käydä ensisilmäyksellä selväksi

  • Mitä tarjotaan? 
  • Millainen yritys on kyseessä? 
  • Missä yritys sijaitsee? 
  • Miksi kannattaa valita juuri tämä yritys? 

2. Älä esittele tuotetta sellaisenaan, vaan esittele, miten ratkaiset ongelman

Menestyneimmät yritykset valmistavat tuotteita, jotka ratkaisevat yleisiä ongelmia. Se kuinka monella on tämä sama ongelma, kuvaa tuotteen kysyntää. 

Minkä ongelman yrityksesi ratkaisee? Yksi parhaista ja nopeimmin tarpeen herättävistä tavoista markkinoida sosiaalisessa mediassa on esitellä tarkasti, minkä ongelman tuote tai palvelu ratkaisee. Miten tämä tuote voi tehdä elämästäsi helpompaa? Alla vinkit inspiroivaan tuote-esittelyyn. 

Esitä ongelma sekä ratkaisu samaistuttavasti 

Mitä useampi ihminen voi samaistua ongelmaan, sitä useampi inspiroituu ostamaan tuotteen. Esittele siis arkisia tilanteita, joissa tuotetta voi käyttää.

Käytä kuvia ja videoita esitelläksesi käyttötarkoituksia. 

Näytä selvästi, miten tuotetta käytetään ja kuinka helppo tuotetta on käyttää. Näytä videolla, miten ongelma ratkeaa ja elämä helpottuu. Kuvat ja videot, joissa ongelma ratkaistaan ovat somen hittejä! 

Näytä eri käyttötarkoituksia. 

Joillakin tuotteilla on useita käyttötarkoituksia. Saadaksesi mahdollisimman ison yleisön kiinnostumaan tuotteesta, esittele sen eri käyttötarkoituksia. Ehkä tuote ratkaisee useamman eri ongelman kerralla. 

3. Luo julkaisut CTA edellä

CTA, call-to-action, kehotus toimimaan: “Tilaa viikkokirje, niin saat -20% ensimmäisestä ostosta” tai “Osta nyt, saat toisen kaupan päälle”.

Somen kautta voit saada näkyvyyttä, mutta jos tavoitteenasi on lisätä myyntiä, on ihmiset saatava myös sitoutumaan. CTA on välikätenä näkyvyyden ja sitoutumisen välissä. Juuri somessa CTA on äärettömän tärkeä, sillä monet ostopäätökset tehdään sisällöstä syntyneen inspiroitumisen jälkeen. Nokkela ja koukuttava CTA on somemarkkinoinnin avain.

Tehokas sisältö on luotu CTA mielessä. Tällainen sisältö on esimerkiksi opetusisältöä, jossa viimeinen vinkki paljastetaan vasta uutiskirjeessä tai arvonta, johon voi osallistua vasta nettisivuilla. Somessa call-to-actionin tulee lähtökohtaisesti olla aina matalan kynnyksen askel. Jos tuotteesi on kallis, älä tarjoa suoraan tuotettasi. Tarjoa esimerkiksi viikkokirjettä, jossa on hyödyllistä sisältöä asiakkaalle. Viikkokirjeessä voit mainostaa taas tuotettasi. 

Testaa näitä vinkkejä ja kerro meille, mikä toimii parhaiten! Suunnittelemme mieluusti myyntiä lisäävää sisältöä brändillesi Ota yhteyttä! 

Kirjoittaja

Arvostele artikkeli

0 / 5

Jätä meille rehellinen arviosi artikkelista, niin osaamme tuottaa jatkossa entistäkin parempaa sisältöä. Kiitos!