Yrittäjä! Lue meidän 5 parasta vinkkiä tehokkaampaan somettamiseen

Sisällysluettelo

Sosiaalinen media, Brändi, Markkinointi

Me tiedämme, että yrityksen sosiaalisen median sisällön tuottaminen ja somettaminen voi usein tuntua yrittäjälle kuormittavalta. Kaikki kuitenkin tunnistavat somen tärkeyden ja suorastaan välttämättömyyden, ja siten somelle onkin oikeastaan pakko löytää aikaa omasta kalenterista. Keräsimme vinkkejä tehokkaaseen ja mahdollisimman yksinkertaiseen tapaan somettaa. Näillä vinkeillä saat sujautettua somen työtunnit järjestelmällisesti muiden töiden lomaan.

1. Luo itsellesi sisältökalenteri ja tuota julkaisut kerran viikossa tai kuukaudessa

Keskitä seuraavan kuukauden sisällön ideointi aina esimerkiksi edellisen kuukauden viimeiselle viikolle. Ideointi ottaa oman aikansa, mutta keskitetysti se vie paljon vähemmän energiaa ja työtunteja. Kun asetat tietyt postaukset kalenteriin etukäteen, saat toimivan ja harkitun kokonaisuuden, jota on myös helppo reflektoida kuun päätteeksi. Näin osaat myös ajoissa varautua juhlapyhiin tai omiin kampanjoihisi somessa.

Kannattaa myös tuottaa kalenterissa olevat julkaisut etukäteen! Oli kyse opetusvideoista, MyDaysta tai viikon lemppariquotesta, voit aina kuvata ja tehdä sisällön etukäteen. Lupaan, että keskitetysti tähänkin menee vähemmän tunteja.

2. Luo valmiita brändin mukaisia pohjia julkaisuillesi

Luo brändin mukaisia käytännöllisiä julkaisupohjia, joihin voit tarpeen tullen lisätä vain tekstit ja kuvat. Tämä nopeuttaa sometyötä valtavasti. Voit luoda ja tallentaa pohjat ilmaiseksi esimerkiksi Canvaan ja kopioida pohjan aina uudeksi julkaisuksi.

3. Luo hashtag -paketti

Hastageja ei saa unohtaa! Luo itsellesi Hashtag -paketti, johon voit lisätä julkaisuun sopivia tageja. Hashtag -paketissa voit pitää yleiset yritystoimintaasi liittyvät tagit ja lisätä ne jokaiseen postaukseen. Näin hashtagejakaan ei tarvitse etsiä ja pohtia jokaisen julkaisun
kohdalla.

4. Ajasta julkaisusi

Kun kaikki ylläoleva on tehty voit koota kaikki yhteen julkaisuksi ja ajastaa sisällön sille sopivalle julkaisupäivälle. Julkaisujen ajastaminen tekee somestyöstä stressittömämpää. Voit ajastaa kaikki julkaisut tulevalle viikolle tai vaikka koko kuukaudelle. Voit ajastaa julkaisut ilmaiseksi Facebookin Creator Studion kautta.

5. Luo valmiita vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

Asiakkaat kyselevät usein samoja kysymyksiä tuotteisiin tai muuhun yrityksen toimintaan liittyen. Säästät aikaa, kun kirjoitat valmiita vastauksia näihin yleisimpiin somessa kysyttyihin kysymyksiin. Instagramissa pystyt tallentamaan valmiita kysymyksiä ja vastauksia niihin, sekä pikavastauksia, joilla voit helposti valita valmiiksi kirjoitetun vastauksen asiakkaalle.

Alta löytyvät ohjeet siihen, miten asetat usein kysytyt kysymykset ja luot pikavastauksia Instagramissa.

Toivottavasti näistä vinkeistä oli hyötyä! Lisää vinkkejä Instagramiin löytyy Instagram 101 -blogipostauksesta ja meidän Instagramista @comia.creative ja aina voi laittaa viestiä, jos et löydä vastausta kysymykseesi!

Kirjoittaja

Arvostele artikkeli

0 / 5

Jätä meille rehellinen arviosi artikkelista, niin osaamme tuottaa jatkossa entistäkin parempaa sisältöä. Kiitos!