Oletko kuullut LinkedIn-markkinoinnin ihmeellisestä maailmasta? Et vielä? Tämä teksti on sinulle

Sisällysluettelo

Markkinointi, Sosiaalinen media, Yleinen

LinkedInissä on valtavasti erilaisia mahdollisuuksia kasvattaa brändinäkyvyyttä.

Heitetään ihan alkuun muutama lähtökohta, jotka tuovat puhtia lukemiseen ja aiheeseen tutustumiseen.

  1. LinkedIn on tutkitusti tehokkain B2B-markkinointialusta, mitä tulee liidien luomiseen. 
  1. LinkedInillä on kaksinkertainen ostovoima keskimääräiseen somealustaan ​​verrattuna. 

LikedInissä voit kasvattaa näkyvyyttä kohdentaen mainokset esimerkiksi tittelin mukaan

Miksi mainostaa juuri LinkedInissä?

LinkedIn on paras B2B-markkinointialusta tällä hetkellä. Jos yrityksesi kaipaa vahvistusta B2B-myyntiin ja näkyvyyteen, LinkedIn on ykköspaikka somemarkkinoinnille. Linkkarin kohdennusmahdollisuudet ovat luotu B2B-myyntiin ja -mainontaan ja siten se onkin ylivertainen muiden somekanavien rinnalla: Voit kohdentaa mainoksesi roolin ja yrityksen perusteella. Voit siis olla melko varma, että mainoksesi tavoittaa juuri heidät, ketkä päättää tuotteesi hankinnasta.  LinkedInissä on hieman vanhempi yleisö kuin somealustoilla keskimäärin. Suurin ikäryhmä on 25-34-vuotiaat ja toiseksi suurin ikäluokka on 34-45-vuotiaat.

Näiden uniikkien piirteiden ja ominaisuuksien takia LinkedIn-mainonta onkin huomattavasti kalliimpaa keskiverto somekanavaan verrattuna. Voidaan puhua jopa kymmenkertaisista hinnoista. Älä kuitenkaan lopeta lukemista tässä vaiheessa! Linkkarimainonta kannattaa usein silti, mutta korkeamman hinnan takia kampanjat täytyy tehdä oikein, jotta budjettia ei hukata.

Mitä eri vaihtoehtoja Linkkarimarkkinointiin sitten on? LinkedInistä löytyy paljon erilaisia tapoja vahvistaa brändiä ja saada näkyvyyttä, mutta voidaan kiteyttää tavat kahteen eri pääotsikkoon: kasvata näkyvyyttä omalla sisällöntuotolla (orgaaninen) tai osta näkyvyyttä (maksettu mainonta) . Seuraavaksi käydään läpi eri vaihtoehdot, niin pääset valitsemaan brändillesi sopivimman tavan.  

Orgaaninen sisällöntuotto: Kasvata yhteisö sivusi ympärille

Ensimmäinen vaihtoehto on alkaa tuottaa sisältöä ja rakentaa yhteisöä brändisi ympärille orgaanisesti. Luot siis sisältöstrategian ja alat tuottamaan sisältöä sen mukaisesti kasvattaen sivusi ympärille yleisön julkaisu julkaisulta.  

Tämä vaihtoehto sopii hyvin, jos 

  • Haluat kasvattaa asiantuntijuutta ja ns. auktoriteettia alalla
  • Haluat luoda sivustasi keskustelualustan alallesi
  • Työaikasi ja/tai budjettisi riittää johdonmukaiseen julkaisemiseen ja suunnitteluun 

Avaimet orgaaniseen kasvuun

Luo persoonallinen  ja helposti lähestyttävä sivu 

Luo brändin mukainen ja erottuva sivu. Luo sivu, joka luo arvoa yleisölle. Jaa osaamistasi, mielipiteistäsi tai mitä vaan, minkä kuvittelet houkuttavan ihmisiä sivun ympärille. Muista pitää tuotteesi ja palvelusi esillä, jotta sivun seuraajat tietävät tasan tarkkaan, mitä yrityksesi tekee. 

Rakenna yhteyksiä ja verkostoidu

Verkostoidu saman alan toimijoihin ja ota yhteyttä alasi “vaikuttajiin” eli henkilöihin kenellä on jo isompi seuraajakunta. Ota paikka keskusteluissa ja jaa oma näkemyksesi. Liity ryhmiin, jotka liittyvät alaasi ja esittele itsesi. 

Julkaise ja jaa mielenkiintoista sisältöä

 Julkaise kirjoituksia, jaa mielipiteitäsi ja jaa linkkejä kiinnostaville ja hyödyllisille verkkosivustoille. Kuten aikaisemmassa kohdassa mainitsin, luo arvoa seuraajille. Jaa hyödyllistä tietoa. 

Tee itsesi näkyväksi 

Ole helposti löydettävissä ja tavoitettavissa. Optimoi profiilisi hakutoimintoa varten, käytä hashtageja ja ole aktiivinen. Ole tavoitettavissa, kun joku yrittää ottaa yhteyttä ja esimerkiksi saada lisätietoja tarjoamistasi palveluista. Käytä jokainen tiedustelu mahdollisuudeksi verkostoitua.

Valitse mainostyyppi markkinointitavoitteidesi mukaan

Maksettu mainonta LinkedInissä

LinkedInistä erinomaisen mainosalustan tekee se, että vaihtoehtoja eri mainostyyppeihin löytyy valtavasti. Voit luoda mainoksen teksti-, kuva- tai videomuodossa, luoda sivupalkkimainoksen tai jopa lähettää kohdennettuja mainosviestejä käyttäjien inboksiin. 

Mainoskampanjat luodaan LinkedIniin LinkedIn Campaign Managerin kautta. 

Tämä vaihtoehto sopii hyvin, jos 

  • Haluat tehokasta mainosta
  • Omaat selkeän yleisön kenelle mainostaa palveluitasi 
  • Haluat kohdentaa mainontaa tietyissä rooleissa työskenteleville

Eri mainostyypit LinkedInissä, 

Sponsoroidut sisällöt 

Voit sponsoroida julkaistuja sisältöä alustalla. Jos kirjoitat julkisun tai julkaiset kuva, voit luoda siitä kampanjan ja saada suuremman näkyvyyden. 

Mainospaikat

Voit tuottaa erillisen mainoksen ja ostaa LinkedInistä perinteisen mainospaikan ja kohdentaa mainoksen tietylle kohderyhmälle. Mainospaikat näkyvät vain selainnäkymässä eli LinkedIn appissa näkyvät vain sponsoroidut sisällöt.

Sisältötyypit, joita voit käyttää mainoksissa: 

  • Teksti
  • Kuva 
  • Video 
  • Työpaikkailmoitus

Oletko kiinnostunut LinkedIn-mainonnasta yrityksellesi? Ota meihin yhteyttä, niin voidaan käydä mahdollisuuksia läpi!

Kirjoittaja

Arvostele artikkeli

0 / 5

Jätä meille rehellinen arviosi artikkelista, niin osaamme tuottaa jatkossa entistäkin parempaa sisältöä. Kiitos!